Advertentienummer: K2372

Advertentie details

Thema:
Coachen
Doelgroepen
ICT / Computer / Digitaal
Voor wie:
Individuen
Groepen
Verenigingen/ Stichtingen
Overige
Vorm:
Cursus / Training
Digitaal
Voorlichting
Waar:
Overige
Vraag/aanbod:
Kennis aangeboden

Lange omschrijving

Deze kennisboostsessie wordt verzorgd door Anouk Ros, accounthouder Bevolkingszorg en Ready2Help en door Shereen Rahim, projectleider Noodhulp Nationaal.

Ready2Help is eind 2014 opgericht, met als doel het mobiliseren, faciliteren en ondersteunen van hulpverlening door burgers. Het netwerk speelt in op de behoefte in de samenleving die er is om ‘iets te willen doen’ – de nieuwe mensen die zich niet langdurig met veel verplichtingen willen committeren aan een hulporganisatie, maar wel als het echt nodig is ad hoc een steentje willen bijdragen, op momenten dat het hen uitkomt. 

Met Ready2Help zetten we ongetrainde burgers in, voor taken die met een korte instructie ter plaatse ook door deze mensen uitgevoerd kunnen worden. Tijdens de vluchtelingencrisis in 2015 hebben we een enorme toestroom aan Ready2Helpers gezien en deze ook veel effectief kunnen inzetten. De afgelopen jaren hebben we ook bij veel kleinere calamiteiten gebruik kunnen maken van Ready2Helpers, zoals bijvoorbeeld het leggen van zandzakken ten tijde van hoog water. Het afgelopen jaar hebben we weer te maken gehad met een enorme toestroom aan Ready2Helpers. Het netwerk is gegroeid van ongeveer 41.000 Ready2Helpers in februari 2020 naar 89.000 Ready2Helpers. Hoe zet je deze ongetrainde burgers effectief in, welke dilemma’s komen daarbij kijken en hoe onderhoud je een netwerk met deze aantallen? Het Rode Kruis deelt de geleerde lessen en uitdagingen graag!

Deze kennisboostsessie is bedoeld voor organisaties die graag willen weten hoe je omgaat met een vloed aan nieuwe gezichten die zich op afroep beschikbaar stellen. 

 

De webinar vind je door op onderstaande link te klikken.

De kunst van het omgaan met een vloed aan vrijwilligers

Tegenprestatie